Zwiedziliśmy krainę fiordów - projekt Peacepainting

Wyjazd do Norwegii w ramach projektu był wspaniałą okazją do poznania kultury i dzieł skandynawskich krajów, podziwiania krajobrazów Norwegii oraz nawiązania  i kontynuacji  przyjaźni, które powstały dzięki projektowi. Nasz pobyt w Norwegi trwał 5 dni.

W ciągu dwudniowego pobytu w Oslo zwiedziliśmy: wystawę w Muzeum Edvarda Muncha , wystawę obrazów w Muzeum Narodowym, rzeźby w Parku Vigelanda. Spacerując po Oslo podziwialiśmy również: Gmach Opery, architekturę nowoczesnej dzielnicy Aker Brygge, Parlament, Zamek Królewski oraz Nobel Peace Center- w którym odbywa się wręczenie Pokojowej Nagrody Nobla.

1 kwietnia dotarliśmy do miejscowości Bronnoysand gdzie odbyły się warsztaty malarskie prowadzone przez artystki: Catrine Gangsto , Inger-Hilde Nyrud oraz Iwonę Skalską.Młodzi artyści z Polski i Norwegii podzieleni zostali na trzy grupy,  wymiennie zwiedzali miasto, uczestniczyli w zajęciach integracyjnych i grach sportowych oraz warsztatach malarskich. Warsztaty malarskie rozpoczęły się wykładem Catrine Gangsto na temat wrażliwości artysty na kolory, ekspresji barw, na temat  nastroju związanego z tworzeniem i wyrażaniem siebie w sztuce. Zadaniem uczestników warsztatów było wyrażenie własnych odczuć poprzez paletę barw i kolorów.  Po zajęciach malarskich grupa uczestniczyła w zajęciach jogi. Wieczór spędziliśmy w miłej atmosferze u rodzin goszczących uczestników projektu.

2 kwietnia w szkole w Bludalseidet uczestniczyliśmy w zajęciach tanecznych. Para instruktorów uczyła młodzież podstawowych kroków i figur tanecznych Rock n Roll. Następnie udaliśmy się na spacer wzdłuż fiordu do najstarszej części gminy  Bludalseidet- Bindal.

3 kwietnia gościliśmy w miejscowości Terrak , w miejscowym muzeum wysłuchaliśmy historii rozwoju tutejszej miejscowości i obejrzeliśmy wystawę łodzi wikingów. Następnie w budynku urzędu gminy Bindal oficjalnie podziękowaliśmy naszym norweskim partnerom za współpracę i wręczyliśmy pamiątkowe wydanie dotyczące realizacji projektu „Peacepainting”.

4 kwietnia zwiedziliśmy Kopenhagę, podczas spaceru ulicami miasta podziwialiśmy architekturę Town Hall, Katedry, Zamku Rosenborg, Królewskich Ogrodów, Cytadeli oraz  portowego nabrzeża. Zwiedziliśmy również Okrągłą Wieżę - jeden z najbardziej znanych zabytków Danii, ze szczytu której podziwialiśmy panoramę miasta.