Wycieczki, wycieczki, wycieczki...

Towarzystwo Przyjaciół Dzieci oddział Koszyce w maju i czerwcu zorganizowało dwie wycieczki krajoznawcze - do Ojcowa i Pieskowej Skały oraz do Sobkowa.

Pierwsza z nich odbyła się 23 maja. W ten piękny słoneczny dzień grupa 45 uczniów naszej Gminy (w tym 28 osób ze szkoły w Koszycach) wyruszyła podziwiać widoki Ojcowa I zamku Pieskowa Skała. Było wspaniale - podziwialiśmy piękne widoki, poznaliśmy historię zamku, byliśmy pod Maczugą Herkulesa, w nowocześnie wyposażonym Muzeum Przyrodniczym, pod Bramą Krakowską, piliśmy wodę ze "źródełka  miłości", a także zwiedziliśmy mroczne zakamarki Groty Łokietka. Zmęczeni upałem i dość długą, męczącą wspinaczką  zakończyliśmy naszą wędrówkę po tej przepięknej Dolinie Prądnika.

Druga wycieczka zorganizowana była z myślą o Dniu Dziecka i odbyła się 5 czerwca. W tej wycieczce uczestniczyło też 45 uczniów (w tym 30 dzieci z klas III - V Szkoły Podstawowej w Koszycach). W tym dniu pogoda także nam dopisała. Dotarliśmy na zamek rycerski do Sobkowa na godzinę 10-tą i tam zajął się nami  odziany w pradawne szaty szlachcic. Najpierw przybliżył nam nieco historię zamku, pokazał elementy zbroi. Mogliśmy przymierzyć część z nich i potrzymać różnego rodzaju broń. Nawet usłyszeliśmy jak głośny  jest wystrzał z pistoletu. Potem podzieleni na trzy grupy mogliśmy jeździć na koniu, przepłynąć łodzią po Nidzie i przejechać się bryczką po okolicy. Całości dopełnił pokaz ptaków drapieżnych. Mogliśmy nawet niektóre z nich pogłaskać. W drodze powrotnej zobaczyliśmy klasztor Cystersów w Jędrzejowie, gdzie znajdują się relikwie błogosławionego Wincentego Kadłubka i unikatowe  organy z połowy XVIII w.  Wycieczkę zakończyliśmy w kawiarni przy  pysznych lodach. Pełni wrażeń wróciliśmy do domu.